Методичні рекомендації
щодо підготовки, проведення й оцінювання шкільних олімпіад.
Підготовка олімпіади в школі.
Шкільні олімпіади проводяться з метою:
- розширення кругозору учнів;
- розвитку інтересу учнів до поглибленого вивчення предметів;
- розвитку логічного мислення, формування вмінь практично
застосовувати здобуті знання;
- виявлення учнів, які проявили себе в предметі для участі в наступних етапах олімпіад, організація індивідуальної роботи з ними;
Олімпіади привчають школярів до організованості, сприяють формуванню самостійності й гнучкості мислення, зміцнюють віру у власні сили, виховують наполегливість й волю до перемоги.
Для проведення олімпіади в школі створюється оргкомітет та журі.
Основні вимоги до завдань шкільної олімпіади.
- Доцільна кількість завдань від 4 до 7.
- Усі завдання в тексті олімпіад розташовують у порядку зростання їхньої складності, яка залежить від :
- обсягу інформації (кількості понять і тверджень), необхідних для виконання завдань;
- кількості даних у задачі:
- кількості зв'язків між даними;
- кількості можливих висновків з умови задачі;
- кількості безпосередніх висновків, необхідних для розв'язування задачі;
- загальної кількості кроків розв'язання, використаних аргументів тощо.
- Перші 1-2 задачі мають бути доступні більшості учнів, їх важкість має становити 10 – 30 відсотків.
- У середині тексту мають бути 2-3 задачі підвищеної складності . Їх має розв'язати половина учнів. Важкість повинна становити ( 40 -60%).
- Останні 2-3 найбільш важкі задачі такі, щоб їх розв'язали лише кілька учнів. Їхня важкість має становити 80- 90% .
- Завдання для олімпіади мають бути з різних розділів шкільної програми на матеріал, вивчений у цьому навчальному або в другому семестрі попереднього.
- Можна давати задачі, які розв'язувалися на заняттях гуртка.
- Задачі не мають передбачати використання довгих викладень, громіздких формул, довідкових таблиць.
- У текстах олімпіад різних класів можуть бути й однакові задачі.
Тексти завдань затверджуються на засіданнях методоб'єднань.
Оцінювання олімпіадних робіт
1 Всі завдання оцінюються однаковою кількістю балів або різною залежно від складності ( 5, 4, 3, 2, 1.), ( 12, 11. 10 і т. д.).
- Оцінюванню позначками: +, ÷/ -, -/ +, -, 0., які означають:
« +» - правильний розв'язок;
« +/ - « - правильний розв'язок з недоліками;
« -/+ « - знайдено ідею розв'язання, але розв'язок не закінчено;
« - « - розв'язок неправильний;
« 0» - відсутність розв'язку.
Порядок визначення переможців:
І місце - набрано більше 75% від максимальної кількості балів.
ІІ місце - від 50 до 75 % від максимальної кількості.
ІІІ місце - від 33 до 50%.
Складаються протоколи, які підписують члени журі.
|